måndag 24 januari 2011

Sjuker!



Såhär sjuk jag har varit de sista dagarna kan jag inte minnas när jag var sist!
Började i början på förrra veckan med en rejäl förkylning.
Jag fick sedan en hemsk hosta som gjorde så fruktansvärt ont.
Var hemma från jobb torsdag och fredag i trorn om att det inte kunde bli värre men där hade jag fel!
I lördagskväll kräktes jag och fick sedan en sån febertopp natten till söndag. Men då jag hade stallet söndagmorgon var det bara att kämpa sig upp.
Var uppe i ca. 2 timmar sedan blev jag sängliggandes resten utav dagen. Kräktes bara jag drack ett glas vatten och hade en sån fruktansvärd feberfrossa.
Låg hela eftermiddagen under 3 täcken och skakade och kollade på disneyfilm.
På kvällen kändes det som att kroppen började koka. Jag var genomsvettig och fick gå ut och lägga mig på köksgolvet där det är som kallast.
Natten till idag har gått upp och ner och alvedon är min bästa vän.
Idag har jag kunnat börja äta igen lite smått och får nu behålla allt jag stoppar i mig och feber känns som att den har rensat ut kroppen ganska bra.
Tar ändå och blir i soffan idag och imorgon för att verkligen krya på mig ordentligt.
Har juh inte bara mig själv att tänka på nuförtiden. Vi är juh faktist två som slåss om denna sjuka och trötta kropp nu.
Och dessa dagarna lovar jag att liten är den som har mått bäst utav oss två :)

Inga kommentarer: