onsdag 8 juni 2011

Gravid med alla de olika symtomer

Detta var verkligen längesedan som jag skrev här.
Man kan verkligen säga att det har varit några händelserika månader som har gått och idag är det på dagen 7 veckor tills vår lille bus kommer till världen.
Tiden bara flyger förbi men jag ljuger om jag säger att det har varit några smärtfria månader som jag har bakom mig.
Det började med att jag fick halsbränna och sedan att jag kräktes i närmre 5 månader vilket var mindre spännande!
När väl det började ge med sig började fogarna att spöka och mina eachjas nerver i ländryggen kom i kläm vilket gjorde att jag fick fruktansvärt ont i benen.
Detta är dock bättre nu när jag har lärt mig att lyssna lite på min kropp men de dagar man flyger fram och tror att man är odödlig blir man även orörlig!
Hästarna har jag helt lagt åt sidan och har underbara människor som tar hand om mina charmtroll till mig.
Nu när jag börjar inse att det inte är så många veckor kvar och jag verkligen har mått bra (när jag väl lyssnar på min kropp) vaknade jag en dag utan känsel i min högra hand.
Det har nu gått 3 veckor utan känsel i alla fingrar utom lillfingret och jag har nu börjat lära mig att hantera detta.
Väldigt läskigt i början då man inte viste något alls om vad och varför men nu när man har läst på lite och träffat folk som kan detta så är det lite lugnare.
Måste dock kontakte läkaren i veckan då barnmorskan vill kolla upp det ordentlig då känslen är helt borta.
Blir väldigt irriterad på mig själv när handen är helt bortkopplad när jag har envisats med att använda den för länge och blir då fumlig och tappar kontrollen. Sånt gillas inte!
Nu när värmen har varit och hälsat på lite har man juh även börjat svullna en del och jag har nu fått för mig att även min näsa har svullnat!? Hmmm...
Jag har väldigt svårt att verkligen förstå hur fort tiden verkligen går och att vi faktist kommer att vara 3 i sommar.
Fick besked på idag också att jag jobbar till den 1 juli. Ska bli skönt med lite ledigt ínnan lillebus kommer.
Detta kommer att bli en helt underbar sommar! :)
Jag har såklart massor att skriva till men vi får ta lite i taget. Nu fick ni ett levnadstecken ifrån mig variefall :)

2 kommentarer: